lauantai 20. joulukuuta 2014

pelaaja ei ole vain nimimerkki

Kun tulee jäsenistä puhe, yleensä mietitään vain lukumäärää ja jäsenlistan kokoa. Mutta oletko koskaan miettinyt asiaa syvemmin?

Olen todella iloinen ja ylpeä, että sain luoda ja saan ylläpitää roolipeliä missä pelaa 41 jäsentä. 41 ihmistä ajattelee, että roolipelini on niin mielenkiintoinen, että haluavat olla osa sitä. Jos nämä ihmiset keräisi samaan huoneeseen, olisi siinä jo kiitettävä porukka kasassa. Ja he kaikki pelaavat minun roolipelissä - aikaansaannoksessani, jossain mihin olen nähnyt valtavasti vaivaa ja minkä takia maksan jopa rahaa, vaikka olen vasta nuori enkä saa tuloja mistään. Se on yksinkertaisesti mahtavaa ja olen todella kiitollinen kaikille ihmisille, jotka ovat ottaneet osaa peliini edes joskus. Tuntuu todella hyvältä, kun luomukseni tarjoaa mielekkään harrastuksen. Ilman teitä, rakkaat entiset ja nykyiset pelaajat, en olisi tässä!

Pelissäni on edelleen joitain jäseniä, jotka ovat olleet mukana alkuajoista alkaen. Niistä ajoista asti, kun peli oli tönkkö, huolimaton ja olin itse todella nuori. Kiitos, kun uskoitte että pelistäni oli johonkin!

Ylläpitäjien pitäisi olla iloisia jo pienistä jäsenmääristä. Älä ajattele vain nimimerkkiä ruudulla, vaan ruudun takana olevaa ihmistä. Se ihminen käyttää omaa aikaansa siihen, että saa olla mukana sinun luomuksessasi. Olet luonut jotain, mistä joku tykkää. Se on paras palkka.

8 kommenttia:

  1. Itselle enmmänkin ne pelaajat, joita ei tunne, oli se syy sitten että he ovat vasta liittyneet tai hiljaisia, epäaktiivisempia tai heihin ei vain ole tutustunut, ovat lähinnä vain "nimimerkkejä". Koska heihin ei ole tutustunut, heistä ei tunne tai tiedä vielä juuri mitään ja heidät tietää vain nimimerkkinsä perusteella.
    Kaikki pelaajat ovat tärkeitä ja yleensä jokaisesta muotoutuu hiljalleen persoona nimimerkin lisäksi :)

    Ja mikä olisikaan mukavampi tunne, kuin huomata saaneensa vakipelaajia tai uuden hakemuksen saapuneena sähköpostiin, sillä sen liäski että pelissä on taas yksi pelaaja enemmän siellä on myös uusi tuttavuus johon tutustua!:)

    (huomasin juuri, että taidan olla ainut joka täällä käy kommentoimassa xD )

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on hyvä huomio. Onneksi monet liittyneistä tulevat kyllä chattiin juttelemaan, eivätkä tee katoamista heti tunnuksen luonnin jälkeen. Chatissa vieläpä tutustuu nopeasti ja kivalla porukalla tuntuu kuin kaikki uudetkin olisivat aina olleet mukana.

      Toistaiseksi ainakin olet, mutta mitäs pienistä! Toiset vaativat hieman provoa jaksaakseen ottaa kantaa tai kommentoidakseen edes muuten vain. xD

      Poista
    2. Hyvä juttu, että edes joissakin peleissä se on selvä minimi, ne jotka luovat tunnukset ja katoavat.
      Valitettavasti vain tuntuu, että joihinkin peleihin liittyy oikeasti paljon sellaista väkeä, joilla ei ole aikomuksenakaan pelata tai edes luoda hahmoa ja pahimmat tapaukset eivät edes rekisteröitymisensä jälkeen kertaakaan käy foorumilla...

      Se on jokin asia mitä en itse ainakaan voi käsittää: miksi liityt, jos et aio tehdä siellä mitään?
      Se hahmon tekeminenkään ei vie kuukautta ja ikävintä ovat ne tyypit, jotka eivät edes vastaa, kun heille laittaa viestiä :|
      Ei se pelaaja ole aktiivinen, joka käy foorumilla, mutta ei tee hahmoa, pelaa, kirjoita tai ylipäänsä tee mitään muuta kuin vain käy..guh


      Ja tästä tulikin mieleen, että olisiko tuollaisesta ideaa postaukseen? Onko Zingerissä sen alkutaipaleella ollut vastaavaa "roikkuilua" jne.

      Hyvää uutta vuotta 2015!

      Poista
    3. Zingerin ensimmäisenä vuonna roikkuilu oli hyvin tyypillistä itse asiassa. Se keräsi nopeasti peräti 30 jäsentä, vaikka pelillä ei edes ollut juonta, mutta suurin osa paljastui "liityn mutten käy" -pelaajiksi. Kun otin käyttöön hakemuksen (eli roolinäyte jne.) niin pääsin eroon roikkujista ja suurin osa liittyjistä myös halusi pelata. Mitä enemmän Zinger ottaa paikkaansa netin roolipelimaailmassa, sitä enemmän se saa tosissaan liittyviä pelaajia. (vaikka niitä muitakin tulee siinä sivussa edelleen)

      Yksi syy mikä varmaan vaikuttaa roikkujiin, on ensivaikutelma. Joillekin riittää yksi käynti ja jos se on epämiellyttävä (esim. muita ei ole online sillä hetkellä), ei pelaaja tule takaisin, koska uskoo ettei peli ole aktiivinen. Aina pitäisi käydä useammin ennen kuin vetää johtopäätöksiä tai vähintään ilmoittaa lopetuksesta.

      Pitää katsella saako tästä kokonaista postausta vai säästänkö tämän randomin höpinän postaukseen, joka ennen pitkää tulee melko varmasti. xD

      Poista
  2. Höhöö, arvaa miten monta kertaa olen miettinyt, mitä kommentoisin. Kerran minulla oli jo pitkä kommentti... joka tosin tuhoutui kirjautuessani sisään toisella koneella D:

    Mutta Darkmidaria kompaten itselläkin on tuo kumma juttu, että kun johonkin tutustuu chatissa, sitten sitä pitää enemmän kuin nimimerkkinä, kun taas muut ovat kyllä niitä nimimerkkinsä vankeja :D

    Itse usein vilkuilen oman vaihtelevasti menestyvän foorumiropen jäsenlistaa, joilla on huimat 5 jäsentä 8D Epäaktiivisuuden huipulla sitä tulee aina mietittyä "annan kuukauden aikaa aktivisoitua, jos kukaan ei pelaa, poistan koko roskan". Sitten kuukauden kuluttua jos se kaikista armain pelitoverini on kirjoittanut tulee mieleen se ajatus, ettei viitsikään poistaa, kun kumminkin jo huimat kaksi ja puolivuotta siihen kuluttanut ja toinen on ollut siinä jo kaksi vuotta mukana :D

    Darkmidaria taas kompaten, maailman mukavin tunne on saada uusi liittymishakemus ja sen hyväksyttyään saada uusi pelaaja, joka on valmis pistämään itseään likoon ja tutustuttamaan muihin <3

    Zingerinkin chatissa on tultu vietettyä hyviä hetkiä, niitä kultaisia muistoja kerääntyy koko ajan lisää. Kiitos Ams siis mahtavasta pelistä, joka tarjoaa tämän mahdollisuuden <3 <3 *miljoona sydäntä lisää*

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, toivottavasti Zingerin edessä on vielä pitkä tie! <3

      Poista
  3. Pelaajat eivät todellakaan ole pelkkiä nimimerkkejä, kunhan kumpikin osapuoli vain tekee töitä tutustumisen eteen. Oletusarvo on nimimerkki ja roolipelistä riippuen ensimmäinen hahmo tai roolipelinäyte, mutta sen jälkeen siitä satunnaisesta MagicMoon95-nimimerkistä voikin kuoriutua yksi parhaimmista kavereista. Näin on ainakin käynyt omassa roolipelissäni, joka ei ehkä hämmästytä pelaajamäärällä, vaan tiiviillä yhteishengellä. Nykyään pelaamme "oikeita" tietokonepelejä Skype-puhelussa ja miittaamme myös virallisten miittien ulkopuolella.

    Komppaan ihan tosissani tuota viimeistä kappaletta. Roolipelin (pienikin) aktiivinen pelaajakunta on paras palkkio, mitä ylläpitäjä voi työstään saada!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep! Itsekin olen löytänyt muutaman roolipelaajan joiden kanssa juorutaan elämästä ja miittaillaan silloin tällöin, eikä se kaveruus ole enää roolipelin rajoissa. Ja itse asiassa ropemiitit ovat auttaneet olemaan sosiaalisempi ja ties mitä muuta roolipelit ovat elämässä opettaneet. :)

      Poista

• Käytä asiallista kieltä.
• Kunnioita jokaisen omaa mielipidettä vaikka omasi olisikin eri.
• Aihetta saa täydentää omasta puolesta.
• Jos mielipiteesi on jyrkästi vastaan, perustelu olisi mukavaa. Se voi auttaa kirjoittajaakin näkemään asian eri kannalta.